2019

„Határtalanul” jól éreztük magunkat

Iskolánk 7. évfolyama a Határtalanul program keretében Dél-Erdélybe, és az Al-Dunához látogatott el. A négy napos kirándulást aradi városnézés nyitotta meg, tisztelegtünk a vértanúk emlékműve előtt, és bár szakadt az eső, bebarangoltuk az egész belvárost. Az első nap végén Algyógyon a Református Ifjúsági Központ munkatársainak szívélyes fogadtatása feledtette velünk a hosszú utazás fáradalmait.

Másnap utunk Dévára vezetett, ahol látogatást tettünk a Szent Ferenc Alapítvány árvaházában. Ajándékokkal, adományokkal érkeztünk, élettapasztalattal, megértéssel, szeretettel szívünkben távoztunk. Utazásunk két vár túrával folytatódott, Déván felelevenítettük Kőmíves Kelemen történetét, Vajdahunyadon a Hunyadi család tagjainak életét.

2019_hatartalan01

A harmadik nap csúcspontja a dunai hajózás volt. A három órás program során megcsodáltuk a Kis-Kazán-szoros természeti kincseit, rejtett öbleit, a homokos Duna partot, kipróbáltuk a legszűkebb helyen a visszhangot. Láttuk Decebal király sziklába faragott fejét, Orsován pedig meglátogattuk a Szent Korona templomot, amelyet annak emlékére építettek, hogy 1849 augusztusában itt ásták el a menekülő magyar kormány tagjai a Szent koronát. A nap végén szálláshelyünkön, Herkulesfürdőn sétáltunk. A csodás vidék és a Monarchia legismertebb fürdőjének békebeli hangulata, még ha megkopott is az évtizedek alatt, elvarázsolt mindannyiunkat.

2019_hatartalan02

Hazafelé úton a Duna mellett haladva, már átlépve Szerbiába, megálltunk Galambóc impozáns végváránál, utazásunk utolsó állomása Belgrád, azaz Nándorfehérvár, romjaiban is hatalmas építménye. Bejártuk a vár óriási területét, megemlékeztünk 1456 hőseiről, megcsodáltuk a 400 éves török uralom építményeit.

Határtalanul sok élménnyel gazdagodva tértünk haza.