- Aktuális
- Adatvédelem
- Beiratkozás leendő elsősöknek
- KRÉTA
- Általános iskola
- Közzétételi lista
- Iskolánk rövid története
- Átvétel másik intézményből
- Dokumentumok
- Pedagógusaink
- Osztályaink
- Napközi
- SZMK
- Hitoktatás
- Eredményeink
- Rendezvényeink
- A Munkácsy 55. Gálaműsor pillanatai
- A Rajzolás világnapja
- Évnyitó
- TIKA
- Sportnap
- Népmese napja
- Zenei Világnap
- Virágzó Zugló Program
- Október 6.
- Állatok Világnapja
- Október 23.
- Zsibvásár
- Művészeti foglalkozások óvodásoknak
- Márton-napi programok
- Mikulásváró ünnepség
- Luca napi vásár
- Karácsony
- Farsang
- Művészetek Éjszakája
- Március 15.
- Költészet napja
- A Tánc világnapja
- Munkácsy-nap
- Egészségnap
- Gyereknap
- Nyolcadik osztályosok búcsúkeringője
- Ballagás
- Évzáró
- DTH
- Író-olvasó találkozó
- Osztály tablók
- Kötelező olvasmányok a 2023-2024. tanévre
- Digitális tanrend
- Művészeti Iskola
- Ebédbefizetés
- Diákélet
- Szülőknek
- Határtalanul
- ERASMUS+
- Alapítvány és Adó 1%
- Kapcsolat
HŐS ISKOLA – projektnap
2025. október 20., hétfő, 17:05:00
Iskolánkban-ahogy országszerte- október 18-a munkanap volt. Mi ezen a napon Hős Iskola-projektnapot tartottunk.Úgy gondoljuk, hogy a foglalkozás hatására a diákok:
• tudatosabbak lesznek abban, mire van szükségük ahhoz, hogy belőlük is Hétköznapi Hős válhasson
• képesek lesznek előhívni ezket a tulajdonságokat, és általuk jobban beleállni helyzetekbe Nemcsak a felső tagozatosok,hanem bizony sok alsó tagozatos osztály is bevállalta ezt a programot. A körbeszélgetésen megvitattuk,mi a különbség a szuperhős és a hétköznapi hős között,milyen tulajdonságokkal rendelkeznek,majd kiscsoportokban le is rajzolták őket. A tulajdonságokat felírtuk a táblára,amiből mindenki választhatott magának egyet,ami rá jellemző.Ezt egy fa spatulára ráírták,arcot is rajzolhattak neki, így akár könyvjelzőként is használhatják.A 2.órában hétköznapi hősiességről beszélgettünk,szituációkat játszottunk el.Az óra második felében pedig minden gyermek körberajzolta a saját kézfejét,és ráírtak egy-egy szót,kifejezést,szókapcsolatot,ami a HŐS szóval kapcsolatos. Ezeket összegyűjtve "kiírtuk" belőlük a HŐS szót,és kiraktuk az aulába. Igazán remek nap volt!
Az október 18-i szombati munkanapot igyekeztünk élményközpontúvá/ interaktívvá tenni diákjaink számára. Ezért HŐS ISKOLÁSOK lévén a két nyolcadik osztályba meghívtuk a Hősök Tere Alapítvány mentorait: Larát és Krisztát, akik már tavaly is elkezdték a hosszú távú együttműködést az akkori hetedik évfolyammal. Ezen a szombat délelőttön felelevenítették az
eddig tanultakat, átbeszélték a tapasztalataikat, amiket az elmúlt egy évben megéltek. A beszélgetések mellett szituációs helyzetgyakorlatokon keresztül tanulták meg, hogyan tehetnek többet másokért, és hogy hozhatnak ki többet és jobbat magukból is. Képesek legyenek megtörni a közönyt az iskolájukban és azon kívül is.
Az alsó tagozaton a Hős Iskola- projektnapot a tanítók vezették, saját osztályukra formálva a foglalkozást. Minden pedagógus az osztálya életkori sajátosságaihoz és közösségeinek igényeihez igazította a programot. Így az osztályokban egyedi, mégis egységes élmény valósult meg. A tanulók aktívan és örömmel vettek részt a beszélgetésekben, sok személyes példát is megosztottak a tanítókkal, ami azt mutatta, hogy ez a téma közel áll hozzájuk. A gyerekek lelkesen dolgoztak a feladatokon. Nagyon sikeres volt ez a nap, közelebb hozta a tanulókat a hétköznapi hősiesség megéléséhez. Beszéljenek a fotók!
|
|
|
|
|
|










