- Aktuális
- Beiratkozás
- Facebook oldal
- Digitális tanrend
- KRÉTA
- Általános iskola
- Közzétételi lista
- Osztály tablók
- Hitoktatás
- Iskolánk rövid története
- Tanév rendje
- Osztályaink
- Pedagógusaink
- SZMK
- Felvétel
- Dokumentumok
- Eredményeink
- Rendezvényeink
- Évnyitó
- TIKA
- Sportnap
- Népmese napja
- Zenei Világnap
- Virágzó Zugló Program
- Október 6.
- Állatok Világnapja
- Október 23.
- Zsibvásár
- Művészeti foglalkozások óvodásoknak
- Márton-napi programok
- Mikulásváró ünnepség
- Luca napi vásár
- Karácsony
- Farsang
- Művészetek Éjszakája
- Március 15.
- Költészet napja
- A Tánc világnapja
- Munkácsy-nap
- Egészségnap
- Gyereknap
- Nyolcadik osztályosok búcsúkeringője
- Ballagás
- Évzáró
- DTH
- Író-olvasó találkozó
- Határtalanul
- Kötelező olvasmányok
- Művészeti Iskola
- Ebédbefizetés
- Diákélet
- DÖK
- DSE
- Énekkar
- Iskolán kívüli programok
- Kirándulások
- Könyvtár
- Napközi
- Papírgyűjtés
- Szakkörök, korrepetálás
- Színjátszó kör
- Táborok
- Szülőknek
- Alapítvány
- Adó 1%
- Kapcsolat
Fejlesztőpedagógus
Iskolánkban a fejlesztő foglalkozásokat a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XIV. Kerületi Tagintézményének alkalmazottja tartja:
Szilágyi Éva ( elérhetőség: szilagyi.eva@gmail.com)
Miben segíthet egy fejlesztőpedagógus?
Nagyon sokszor hallható a szülőktől az a panaszt, hogy gyermekük a sok gyakorlás, kikérdezés ellenére gyengén teljesít az iskolában. Hiába a szülői magyarázat, segítség. Ilyenkor a szülők tanácstalanok, gyakran gyermeküket vagy a pedagógust hibáztatják. Ez további feszültségek, konfliktusok forrása is lehet.
Amikor azt tapasztaljuk, hogy a tanulásra fordított idő és energia nincs összhangban az eredményekkel, akkor érdemes elgondolkodni, mi lehet az oka ennek. A háttérben bizonyos -tanuláshoz szükséges- részképességek esetleges nem megfelelő működése is állhat. Ha a gyermek részképességeinek fejlődésében elmaradás mutatkozik bármely területen, ez kihat az olvasás, írás, matematika tanulásában jelentkező zavarokra.
A foglalkozások során nem a tananyag mechanikus bevésése történik, hanem a különböző részterületek fejlesztése által lesz képes a gyermek elsajátítani az ismereteket.
Olvasás, írás területén jelentkező hibák, melyek esetén érdemes szakemberhez fordulni:
- lassú olvasási tempó
- nem, vagy nehezen képes összeolvasni a szavakat
- betűtévesztés, szótagokat cserél fel vagy told be
- nem érti az olvasott szöveget
- görcsös vonalvezetéssel, sok helyesírási hibával ír
- rossz a szóemlékezete és vizuális emlékezete
Minél korábban megkezdődik a gyermek fejlesztése, annál nagyobb esély van a későbbi tanulási zavarok megelőzésére.